Zafír

Zafír

Miért? Mert...

2015. december 02. - Léni.

 

 Éreztétek már úgy, hogy a lelketek kiszakadna a testetekből, mert minden nap azt érzitek, hogy a kettő nem fér meg egymás mellett?

Nem a legjobb érzés, főleg amikor visszajelzéseket kapsz.
„Túl fiatal vagy, te még nem tudod ezt, vagy azt.” És mi van ha tudom, csak egy-két illető elkönyvel magában valamit és esély sincs rá, hogy megváltoztasd az állítását.
 Ha egy ember leragad a korodnál, a külsődnél, egy szavas válaszokban beszélget veled. Állj fel, fordíts hátat, és felemelt fejjel a büszkeségeddel együtt sétálj el. Jobbat érdemelsz annál az embernél, aki nem akarja megismerni a lelked.

Létezik szerelem első látásra? Véleményem szerint, nem.

Amíg valakik azt mondják „Szerelem volt első látásra.” – Én azt mondom, megtetszett a külseje. Maximum. Ha valaki a külsődet szereti, az nem szeret igazán.

Aki nem a külsőd miatt hív el randira, azt mondja „Igyunk meg egy kávét egy barátságos helyen, talán még a halk zene is belefér.”, aki viszont leragadt a külcsínnél, nem fog mást hajtani, csak „Gyere át, megnézünk egy filmet, kettesben.” Íme hölgyeim, felhívás keringőre. Mindenki eldöntheti maga, mi szeretne lenni, érték vagy strigula.

Egy laza példával pedálozva a következő képpen néz ki a dolog a mai világban. Kétféle ember létezik.
Van két almád, az egyik gyönyörű érett piros, belül viszont barna és kukacos, míg a másik kicsit megfakult, kevésbé tökéletes, belül viszont érett és zamatos. Melyiket választod? Melyik érzés jobb, amikor végig sétálsz az utcán, és mutogatod „Nézzétek, milyen szép almám van!” , igaz, hogy mindenki megcsodálja, páran irigykednek is, lehet, hogy növeli az egód és a büszkeséged, de belülről semmire nem jó. Nem leszel boldog, ha keserű éretlen almát kóstolgatsz. De ott a másik eset, lehet, hogy kevésbé érett, mégis zamatos és édes.

Az egyetlen probléma, legyen az férfi vagy nő, hogy az emberek 85%-nak fontosabb a külcsín, mint a belbecs. De mi a helyzet a maradék 15%-kal? Miként érvényesülhet a 15% úgy, hogy a 85% nem ad valami sok esélyt erre?
Sokszor előfordult már, hogy valaki leragadt a külsőnél, állította, hogy „nem, ez nem az én ideálom”, én meg csak annyit mondtam – „Ülj le velem beszélgetni, és a nem egészen tökéletes külső hidd el, rövid idő után feledésbe merül.”.  Vannak azok az emberek, akik hajlandóak egy részben igazat adni, de vannak, akik csak hajtják a magukét. Egyszóval a 85%-ban a többség reményt ad, de csak páran adnak esélyt is.
Igaz a mondás, az élet mindent visszaad.

Most jöttem csak rá, mit is jelent ez igazán. Visszakapom, egytől egyig, legyen az jó vagy rossz. 
Már nem keresem a választ, hogy mi miért történik. Már tudom. Visszagondolva felnőtt fejjel az elmúlt, öt vagy hat évre, elég szánalmas voltam és most jót nevetek akkori énemen. Mindenkivel előfordult már, hogy találkozott az utcán egy olyan személlyel, akivel évekkel azelőtt együtt volt, és biztos vagyok benne, hogy ott motoszkált a fejében, a bizonyos „Hogy jöhettem össze vele?” kérdés. Hát én is büszkélkedem ilyen személyekkel.
Nos, ha most visszamehetnék pár évet az időben, lenne pár dolog, amit másképp csinálnék.
Sok olyan ember elé emeltem falat, akik tiszta szívből szerettek. A mérlegnek ezen oldalán rengetegen vannak. Sajnos. De a múlton már nem tudok változtatni, így változtatok a jelenen és a jövőn. Nem voltam jó kislány. Hajtottam magam előtt a saját hülyeségem, mentem a fejem után. Fenn ültem a legmagasabb ló hátán és ok nélkül bántottam meg embereket, mert nem feleltek meg a mércémnek. Igazi „ki ha én nem” típus voltam. De egy valamit most, mai fejjel büszkén mondhatok. Felnőttem. Igaz, hogy a sebeket amiket okoztam nem tudom már begyógyítani, de így átérezve már tudom milyen rossz lehetett azoknak akiket bántottam. 

Amíg nem vagy hajlandó változni belül, ne várd, hogy megváltozzanak a dolgok körülötted.

Mostanában egyre gyakrabban jutnak eszembe az idézetes Facebook oldalakon lévő atomszerelmes képek szövegei, itt van példának mindjárt az egyik kedvencem, hogy „ Ahhoz hogy egy nő ragyogjon, kell egy férfi aki ragyogtatja!”. Belegondoltatok már, hogy ez amúgy milyen igaz? Én erre akkor jöttem rá, amikor a sok slampos unalmas egyforma nap között ott volt egy-két ragyogtatott nap. Milyen jók voltak azok a napok. A kedvenc napjaim. Amikor azt érzed, hogy minden tökéletes, nincs rajtad támadási felület, fülig ér a mosoly, és a pozitív kisugárzás által, szebbé teszed mások napját.

Ezek a napok a legszebb napok a világon. Egyelőre.  Tudjátok mi kell ehhez? Mi az, ami a kémiához elengedhetetlen? Meg tanulni éretten szeretni. Elmondom, hogy:

tumblr_n9xqvgpzft1rrd8u8o1_1280.jpg

„ A világ egyik legnehezebb dolga éretten szeretni, ez folyamatos munkát igényel. De megéri: a bánatot, a csalódásokon keresztül egészségesebbek, boldogabbak leszünk.”

1)  Az érett szeretet megélése örömet jelent mindkét fél számára, és nem az egyik fél valamelyik szükségletének kielégítése a célja. Érdek nélküli, mozgatója egyszerűen a másik személy szeretetreméltósága, csodálata.

2)  Az érett szeretet tiszteletben tartja a másik fél függetlenségét, önállóságát. Nem akarja megváltoztatni a másikat, hiszen pont azt tiszteli, csodálja benne, amilyen az valójában.

3)  Az érett szeretet kölcsönös bizalmon alapul éppen ezért kisebb mértékű féltékenységgel társul. A felek nem érzik a kapcsolatban fenyegetve magukat. Ehelyett kölcsönösen önzetlenül segítik, támogatják egymást, felelősséget vállalva a másikért.

4)  Az érett szeretetet a másik személy minél teljesebb megismerése és elfogadása teremti meg. A felek minél több dolgot tudnak, szeretnének megtudni egymásról, és őszintén kíváncsiak arra, hogy valójában milyen és mit érez a másik. Büszkeséget éreznek a másik személy sikerei kapcsán.

5)  A szemkontaktus, a mosoly, a gyakori érintés azok a csatornák, amelyeken keresztül megteremtődnek a szeretet „mikropillanatai”, amelyek idővel összeadódnak és megteremtik a „mi tényleg összeillünk” érzést. Ezek megteremtéséhez elmaradhatatlanok a találkozások. E-mailen, smsen, telefonon inkább információkat tudunk egymással megosztani, nem érzéseket.

6)  Az érett szeretet azért annyira jutalmazó, és örömteli, mert tükröt tart a másik személynek önmagáról, hozzájárul a másik folyamatos fejlődéséhez, megteremti a feltételét annak, hogy egymás mellett azzá váljunk, amit képességeink maximálisan lehetővé tesznek számunkra.

 

Szerintetek megéri a fáradságot meg tanulni éretten szeretni? Részemről, ha legalább az emberek fele betartaná a fenti 6 pontot, nem lenne annyi csalódás. 

 

Legyen szép napotok!
@Lin

A bejegyzés trackback címe:

https://iwashere.blog.hu/api/trackback/id/tr228132970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása